Yvonne Bergman <3

Skrivet 2009-11-26 Klockan 15:36:36

detta inlägg vill jag tillägna till min mormor.

som ni har märkt så är jag ganska ofta med min mormor,
jag ringer henne ofta, jag ber henne komma hit, jag frågar henne om en fika på stan,
&jag kan alltid prata med henne!
min mormor ställer alltid upp för mig, har alltid gjort, och kommer alltid att göra.
hon behandlar mig, precis som om jag var hennes dotter.
vilket jag är mycket glad för.
jag har alltid kännt tillit till min mormor, &vet vad jag kan säga.
jag vet att, om jag säger till henne att ingen annan vet det här
så går hon inte och säger det till någon, hon låter det stanna mellan oss två.
&hon kommer alltid med goda råd, bra kommentarer, hon är ett pra exempel
på hur ett liv ska levas!
hon pushar mig med läxorna, hon hjälper mig om någonting är svårt.
hon ställer upp flr mig rättare sagt.
&det spelar ingen roll vilken tid på dygnet,
men det går alltid att nå henne!
dörren står alltid öppen, och jag kan verkligen känna mig välkommen.
hemma hos mormor är liksom som ett extra hem, med mycket lugn,
men kan även vara flamms, för min mormor är rolig! yess, vi har våra stunder.

men hon accepterar även om jag säger att jag vill bara ta det lugnt.
jag behöver tänka, jag vill vara ensam.
för då låter hon mig vara det.

hon har alltid ställt upp och lyssnat om
det är något som inte funkar som det skall,
om jag har det svårt & jobbigt med något.

finns inte mycket mer att säga än att,
min mormor är helt klart det bästa!

och om någonting händer henne,
att hon blir skadad på något sett,
så händer detsamma med mig.
för min mormor är en stor del av mig.
&utan henne, hade jag bl.a inte varit den jag är idag.

Mormor, Yvonne Bergman:
everything i do,
i do it for you.


jag älskar DIG <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrivet 2009-11-27 Klockan 09:37:16
DU vet, jag känner precis likadant för dej, du betyder VÄLDIGT mycket för mej, mår du dåligt så mår jag inte så bra heller, jag vet att "tonårstiden" är tuff, men det är som du skriver, jag finns ALLTID för dej alla tider på dygnet. Önskar dej allt gott. STOR KRAM.

Tillsammans klarar vi det mesta ( eller t o m ALLT)

Postat av: Daddy Cool

Skrivet 2009-11-27 Klockan 14:04:30
Lilla S!

Du glömmer en sak........livet består av att både ge & ta..... Det är mycket lättare att vara Mormor och bara kunna ge helt kravlöst utan att behöva någon motprestation..

Dom människor man däremot bor ihop med ingår ju alla i ett kollektiv, i vårt fall familjen, en förutsättning för att det ska funka är att ALLA hjälps åt för att vi ska ha det bra & rättvist. Det betyder krav att man måste göra vissa saker..men annars får ju någon annan göra det och det är väl inte rättvist? mormor är fantastisk, men det är alltid lätt att älska när man kan göra det kravlöst......


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!